Coor.Co.Ge. (MEDOTO GORDON)
This card can be a tool for reflection and an incentive to try. We know we only offer a tool investigated by psychologists, with the same difference between the gift of a recipe to cook el'imparare. The secretariat
Coor.Co.Ge.
METHOD GORDON for effective communication
The method consists of techniques to improve communication and efficiency in terms of psychological
In particular, turned its attention to the relationship among people to set a constructive communication: teacher-pupil, parent-child, teacher-parent, including children themselves, or between adults
There are four modes: ACTIVE LISTENING
MESSAGE IN THE FIRST PERSON OF THE PROBLEM SOLVING METHOD
METHOD WITHOUT LOSERS
ACTIVE LISTENING
First will disappear ... words like control, demand, and appear to judge ...
kind words .... collaborate, listen, discuss
Listening is divided into:
passive listening (pay attention)
receiving verbal messages (I'm listening)
warm invitation (to encourage continued)
active listening (to reflect the experience without judging)
MESSAGE IN THE FIRST PERSON
(MESSAGE ME)
This mode allows two people to get in touch with the personal experiences of those who speaks
The teacher / parent must apply a first-person language, using it to communicate their feelings
"I feel, I feel ....
... NOT "YOU ARE"
listener feel that the other is communicating your mood with authentic attitudes and do not assume the defense
METHOD WITHOUT LOSERS
Se l'ascolto attivo o il messaggio IO non funzionano, il metodo senza perdenti può risolvere alcuni conflitti, trovando una soluzione utile per entrambi.
L’obiettivo è di rispettare i diritti di ciascuno senza sopraffazione
Si divide in sei tappe:
1. IDENTIFICARE E DEFINIRE IL CONFLITTO
2. ENUMERARE LE POSSIBILI SOLUZIONI
3. VALUTARE LE SOLUZIONI ENUMERATE
4. SCEGLIERE LA SOLUZIONE PIÙ CONVENIENTE E CONVINCENTE
5. STABILIRE I PARTICOLARI E I MEZZI DI APPLICAZIONE DELLE DECISIONI
6. RIVEDERE E RIVALUTARE LE DECISIONI
Cosa succede nelle situazioni in cui funziona il metodo senza perdenti?
Il conflitto viene definito e compreso in termini di bisogni, sentimenti e preoccupazioni di entrambe le persone, condivisi, cercando così insieme una soluzione reciprocamente accettabile
Deve essere usato l'ascolto attivo, perché comunica l’accettazione e comprensione dei sentimenti dell'altro.
Uno dei risultati del metodo è che le parti in conflitto finiscono per stare bene, emerge un sentimento positivo e si intrecciano relazioni più calorose.
METODO DEL PROBLEM SOLVING
Ancora sei fasi da seguire:
1. ESPOSIZIONE DEL PROBLEMA
2. PROPOSTE DI SOLUZIONI
3. VALUTAZIONE DEGLI ASPETTI NEGATIVI E POSITIVI DELLE PROPOSTE
4. SELECTING THE MOST APPROPRIATE MOTION
5. IMPLEMENTATION
6. VERIFICATION OF RESULTS
GIVEN THE "relational time" is important
Perhaps taking the time to listen and report
This is even more important for kids: If you do find a space where they can express their feelings, anxieties , worry, inconvenience, if not communicated and processed with the help of an adult and actions of his companions, pass through negative behavior
To promote the cohesion of the group or class of the family and to create a climate of mutual solidarity and closeness emotional, can run the "circle time" , il sedersi insieme intorno a un tavolo per parlarsi e raccontarsi in un clima favorevole.
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